FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Pytanie 1:  Nie mam działalności, czy mogę rozpocząć z Wami współpracę?

Oferta dystrybucyjna bioU dedykowana jest do sektora firm zajmujących się dalszą odsprzedażą preparatów i wymaga samodzielnej rejestracji/zalogowania się na podstronie http://www.biou.pl/Logowanie. Zważywszy, że poruszamy się w obszarze suplementacji diety i chcemy świadomie budować sieć sprzedaży, każdorazowo weryfikujemy działalność potencjalnego Partnera na bazie dokumentów (KRS/CEIDG) oraz doświadczenia i obranego kanału sprzedaży. Dystrybucja suplementów diety podlega pod kompetencje Sanepidu zatem podmiot powinien również zadeklarować tam dystrybucję preparatów. W związku z tym nie podejmujemy współpracy z działalnościami nierejestrowanymi oraz osobami działającymi w ramach inkubatorów przedsiębiorczości/fundacji czy podobnych organizacji.

Pytanie 2:  Plik XML - jak interpretować poszczególne zmienne w pliku?

Zazwyczaj udostępniamy plik XML w specyfikacji i standardzie Nokaut'a - opis każdej zmiennej można znaleźć pod adresem: 
http://www.nokaut.pl/dl/nokaut-integracja.pdf

Jednym z częściej poszukiwanych zagadnień jest przypisanie odpowiednich stawek podatku do VAT ID, dla ułatwienia załączamy tabelę:

id_tax_rules_group

VAT

13

23 %

14

8 %

15

5 %

16

0 %

 

Pytanie 3: Czy przyjmujecie zwroty produktów (hurt)?

Opracowaliśmy systemie informatyczny, w którym prezentujemy wszelkie dostępne dane dotyczące produktu zarówno na stronie www jak i w pliku XML, łączenie z datą minimalnej trwałości preparatu (termin przydatności do spożycia). Pracujemy w specyficznej gałęzi rynku, w której sprzedawane produkty podlegają obostrzeniom zarówno z kategorii żywności jak i nierzadko z kategorii leków (choć nimi nie są) - w związku z tym zalecamy rozważne zakupy, ponieważ nie przewidujemy możliwości przyjmowania zwrotów.

Pytanie 4: Czy muszę dopełnić jakiś formalności przed rozpoczęciem sprzedaży?

Najpóźniej na dzień przed rozpoczęciem sprzedaży muszą Państwo uzyskać wpis zakładu do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli żywności Państwowej Inspekcji Sanitarnej. W tym celu udaj się do swojej lokalnej jednostki Sanepidu. W zależności od typu działalności prowadzonej na rynku spożywczym przedsiębiorca, aby uzyskać wpis, musi: zgłosić zakład albo zgłosić zakład, a Sanepid ten zakład zatwierdzić. Formalności musisz dopełnić również jeżeli nie posiadasz własnego magazynu i pracujesz z nami w modelu dropshipping.

Pytanie 5: Jaki termin przydatności ma produkt ... ?

BBD, czyli terminy przydatności do spożycia widoczne są na kartach produktów w momencie składania zamówień i są akceptowane przy zakupach. Nie stanowią podstaw do reklamacji/wymian (zwrotów co do zasady nie przyjmujemy). Natomiast również co do zasady produkty z datami krótszymi niż 6 miesięcy to u nas śladowa ilość (zazwyczaj nie więcej niż 30-40 SKUsów) i również zazwyczaj są osobno oznaczane, rabatowane etc.

Pytanie 6: Jakie są możliwości automatyzacji procesu zamawiania/ pobierania faktur?

Każdy klient posiada możliwość w oparciu o wgrywany plik produktowy, zatem jeśli będziecie w stanie wygenerować zapotrzebowanie z dwiema zmiennymi (ilość produktów z danego SKU + EAN danego SKU). Faktury są dokładane do paczek z zamówieniami hurtowymi, ale mamy system, który wysyła dokumenty w oparciu o predefiniowany przez nas szablon email; dokument zawsze trafia na adres, na który ustawiono konto w hurtowni).

Pytanie 7: Jakie jest czas dostawy produktów?

Pracujemy na własnym magazynie - składając zamówienie kupujecie produkty leżące na naszych półkach.
Zamówienia złożone do godziny 11 wysyłamy tego samego dnia (pon-pt).
Produkty zazwyczaj docierają następnego dnia roboczego. Nie mamy wpływu na czas pracy kuriera i godziny doręczeń.

Pytanie 8: Jaki jest koszt dostawy i minimum logistyczne?

Minimum logistyczne to 300 zł netto. Od kwoty 600 zł obowiązuje bezpłatna wysyłka. System sam ustawia/dopasowuje koszty wysyłki do wagi i proponuje warianty. Minimum logistyczne obowiązuje wyłącznie dla zamówień hurtowych. Klienci posiadający umowę partnerską dropshipping nie mają minimum logistycznego.

Pytanie 9: Czy istnieje możliwość wystawiania faktury zbiorczej dla początkujących współpracowników (raz w tygodniu, miesiącu)? Czy jedno zamówienie równa się jedna faktura?

Na samym początku preferujemy wystawianie faktur osobno do każdego zamówienia. W przypadku faktur zbiorczych umożliwiamy taką opcję po jakimś czasie współpracy i tutaj albo partner płaci za każde zamówienie od razu, albo robi przedpłatę na kwotę przykładowo 3 tysięcy i przy składaniu zamówień co jakiś czas tę przedpłatę zasila.

Pytanie 10: Czy oferują Państwo szybkie płatności?

Na ten moment płatności przyjmujemy tylko przelewem. Pracujemy na niskich marżach, a szybkie płatności zabierają jeszcze dodatkowo kilka procent i najzwyczajniej w świecie bylibyśmy na takim rozwiązaniu stratni.

Pytanie 11: Czy przy współpracy dropshippingowej również obowiązuje minimum logistyczne? 

Minimum logistyczne dotyczy wyłącznie zamówień hurtowych, w przypadku współpracy w modelu dropshipping nie obowiązuje.

Pytanie 12: Przy rejestracji wyskakuje błąd z komunikatem "Ape nieprawidłowe". Co należy zrobić w takiej sytuacji?

Błąd Ape najczęściej dotyczy błędnie wpisanego numeru NIP, albo Regon. Należy wpisać numer NIP (bez przerw/kresek) składający się z 10 cyfr a numer REGON poprzedzić odpowiednią ilością zer (REGON w Polsce ma 14 cyfr). Jeżeli pomimo zastosowanych poprawek błąd nadal wyskakuje, prosimy o informację na mail kontakt@bioU.pl z załączonym zrzutem ekran.

Pytanie 13: System przy składaniu zamówienia wskazuje za niską wartość zamówienia. Co mam zrobić?

Poproś obsługę bioU mailowo o obniżenie minimalnej wielkości zamówienia do zamówień w modelu dropshipping (tylko dla aktywnych Partnerów bioU z ważną, podpisaną umową partnerską). W modelu hurtowym i cross-docking obowiązuje minimum logistyczne 300 zł netto.