FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Pytanie 1:  Nie mam działalności, czy mogę rozpocząć z Wami współpracę?

Oferta dystrybucyjna bioU dedykowana jest do sektora firm zajmujących się dalszą odsprzedażą preparatów i wymaga samodzielnej rejestracji/zalogowania się na podstronie http://www.biou.pl/Logowanie. Zważywszy, że poruszamy się w obszarze suplementacji diety i chcemy świadomie budować sieć sprzedaży, każdorazowo weryfikujemy działalność potencjalnego Partnera na bazie dokumentów (KRS/CEIDG) oraz doświadczenia i obranego kanału sprzedaży. Dystrybucja suplementów diety podlega pod kompetencje Sanepidu zatem podmiot powinien również zadeklarować tam dystrybucję preparatów. W związku z tym nie podejmujemy współpracy z działalnościami nierejestrowanymi oraz osobami działającymi w ramach inkubatorów przedsiębiorczości/fundacji czy podobnych organizacji.

Pytanie 2:  Plik XML - jak interpretować poszczególne zmienne w pliku?

Zazwyczaj udostępniamy plik XML w specyfikacji i standardzie Nokaut'a - opis każdej zmiennej można znaleźć pod adresem: 
http://www.nokaut.pl/dl/nokaut-integracja.pdf

Jednym z częściej poszukiwanych zagadnień jest przypisanie odpowiednich stawek podatku do VAT ID, dla ułatwienia załączamy tabelę:

id_tax_rules_group

VAT

13

23 %

14

8 %

15

5 %

16

0 %

 

Pytanie 3: Czy przyjmujecie zwroty produktów (hurt)?

Opracowaliśmy systemie informatyczny, w którym prezentujemy wszelkie dostępne dane dotyczące produktu zarówno na stronie www jak i w pliku XML, łączenie z datą minimalnej trwałości preparatu (termin przydatności do spożycia). Pracujemy w specyficznej gałęzi rynku, w której sprzedawane produkty podlegają obostrzeniom zarówno z kategorii żywności jak i nierzadko z kategorii leków (choć nimi nie są) - w związku z tym zalecamy rozważne zakupy, ponieważ nie przewidujemy możliwości przyjmowania zwrotów.

Pytanie 4: Czy muszę dopełnić jakiś formalności przed rozpoczęciem sprzedaży?

Najpóźniej na dzień przed rozpoczęciem sprzedaży muszą Państwo uzyskać wpis zakładu do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli żywności Państwowej Inspekcji Sanitarnej. W tym celu udaj się do swojej lokalnej jednostki Sanepidu. W zależności od typu działalności prowadzonej na rynku spożywczym przedsiębiorca, aby uzyskać wpis, musi: zgłosić zakład albo zgłosić zakład, a Sanepid ten zakład zatwierdzić. Formalności musisz dopełnić również jeżeli nie posiadasz własnego magazynu i pracujesz z nami w modelu dropshipping.

Pytanie 5: Jaki termin przydatności ma produkt ... ?

BBD, czyli terminy przydatności do spożycia widoczne są na kartach produktów w momencie składania zamówień i są akceptowane przy zakupach. Nie stanowią podstaw do reklamacji/wymian (zwrotów co do zasady nie przyjmujemy). Natomiast również co do zasady produkty z datami krótszymi niż 6 miesięcy to u nas śladowa ilość (zazwyczaj nie więcej niż 30-40 SKUsów) i również zazwyczaj są osobno oznaczane, rabatowane etc.

Pytanie 6: Jakie są możliwości automatyzacji procesu zamawiania/ pobierania faktur?

Każdy klient posiada możliwość w oparciu o wgrywany plik produktowy, zatem jeśli będziecie w stanie wygenerować zapotrzebowanie z dwiema zmiennymi (ilość produktów z danego SKU + EAN danego SKU). Faktury są dokładane do paczek z zamówieniami hurtowymi, ale mamy system, który wysyła dokumenty w oparciu o predefiniowany przez nas szablon email; dokument zawsze trafia na adres, na który ustawiono konto w hurtowni).

Pytanie 7: Jakie jest czas dostawy produktów?

Pracujemy na własnym magazynie - składając zamówienie kupujecie produkty leżące na naszych półkach.
Zamówienia złożone do godziny 11 wysyłamy tego samego dnia (pon-pt).
Produkty zazwyczaj docierają następnego dnia roboczego. Nie mamy wpływu na czas pracy kuriera i godziny doręczeń.

Pytanie 8: Jaki jest koszt dostawy i minimum logistyczne?

Minimum logistyczne to 300 zł netto. Od kwoty 600 zł obowiązuje bezpłatna wysyłka. System sam ustawia/dopasowuje koszty wysyłki do wagi i proponuje warianty. Minimum logistyczne obowiązuje wyłącznie dla zamówień hurtowych. Klienci posiadający umowę partnerską dropshipping nie mają minimum logistycznego.

Pytanie 9: Czy istnieje możliwość wystawiania faktury zbiorczej dla początkujących współpracowników (raz w tygodniu, miesiącu)? Czy jedno zamówienie równa się jedna faktura?

Na samym początku preferujemy wystawianie faktur osobno do każdego zamówienia. W przypadku faktur zbiorczych umożliwiamy taką opcję po jakimś czasie współpracy i tutaj albo partner płaci za każde zamówienie od razu, albo robi przedpłatę na kwotę przykładowo 3 tysięcy i przy składaniu zamówień co jakiś czas tę przedpłatę zasila.

Pytanie 10: Czy oferują Państwo szybkie płatności?

Na ten moment płatności przyjmujemy tylko przelewem. Pracujemy na niskich marżach, a szybkie płatności zabierają jeszcze dodatkowo kilka procent i najzwyczajniej w świecie bylibyśmy na takim rozwiązaniu stratni.

Pytanie 11: Czy przy współpracy dropshippingowej również obowiązuje minimum logistyczne? 

Minimum logistyczne dotyczy wyłącznie zamówień hurtowych, w przypadku współpracy w modelu dropshipping nie obowiązuje.

Pytanie 12: Przy rejestracji wyskakuje błąd z komunikatem "Ape nieprawidłowe". Co należy zrobić w takiej sytuacji?

Błąd Ape najczęściej dotyczy błędnie wpisanego numeru NIP, albo Regon. Należy wpisać numer NIP (bez przerw/kresek) składający się z 10 cyfr a numer REGON poprzedzić odpowiednią ilością zer (REGON w Polsce ma 14 cyfr). Jeżeli pomimo zastosowanych poprawek błąd nadal wyskakuje, prosimy o informację na mail kontakt@bioU.pl z załączonym zrzutem ekran.



Ogólne wytyczne i wskazówki dotyczące składania drop-zamówień w hurtowni bioU:

  1. Problem: system przy składaniu zamówienia wskazuje za niską wartość zamówienia. Rozwiązanie: poproś obsługę bioU mailowo o obniżenie minimalnej wielkości zamówienia do zamówień w modelu dropshipping (tylko dla aktywnych Partnerów bioU z ważną, podpisaną umową partnerską)
  2. W każdym drop-koszyku powinien znaleść się 1 produkt "dropshipping" - wyjściowy koszt produktu zgodny jest z informacjami umieszonymi w bioU natomiast cena produkt może być indywidualnie rabatowana. Produkt "dropshipping" pokrywa stałe koszty związane z pakowaniem pojedynczego zamówienia (np.: karton, taśma klejąca, skropak, wypełniacze, folia bąbelkowa etc.) i stanowi dla obsługi magazynu sygnał, w jakim modelu jest realizowane dane zamówienie
  3. W przypadku realizacji zamówień w oparciu o listy przewozowe bioU, w komentarzu do każdego zamówienia z osobna wskaż (wklej) dane niezbędne do wysyłki - przy paczkomatach informacje wystarczające to numer telefonu (polski standard, numer komórkowy) oraz adres email. W przypadku wysyłek kurierskich - załącza również imię i nazwisko odbiorcy, nazwę firmy (jeśli paczkę nadajemy na adres firmowy) oraz dokładne dane adresowe
  4. W przypadku braku danych telefonicznych/mailowych bioU uzupełnienia dane wysyłkowe mailem/numerem komórkowym dropshipera; po stronie Partnera w tej sytuacji leży zadbanie o przekazanie końcowemu odbiorcy danych niezbędnych do odbioru zamówienia
  5. Jeśli paczka ma zostać nadana na liście przewozowym Partnera, etykieta w odpowiednim formacie (dopasowana do drukarek typu "Zebra", w uproszczeniu format 1/4ta A4) powinna zostać załączona do systemu na etapie składania zamówienia.
  6. Paczki pobraniowe (COD) wymagają trzech działań: wybrania odpowiedniej formy dostawy (oznaczone w systemie jako pobranie), umieszczenia oprócz danych wysyłkowych w komentarzu również finalnej kwoty pobrania brutto (zostanie zamieszczona na etykiecie nadawczej) oraz standardowego opłacenia zamówienia (w kwocie potwierdzonej przez system przy składaniu zamówienia). Kwota pobrania zostanie przekazana zwrotnie do Partnera przelewem bankowym; wpłaty dokonujemy zazwyczaj jako przelew zwrotny uwzględniający wpłatę za dane zamówienie (numer zamówienia). Deklarujemy zrot pobrań najpóźniej do 7miu dni roboczych od chwili otrzymania zwrotów z firm logistycznych. Te z kolei deklarują terminy 1,5-2,5 tygodnia od chwili doręczenia paczki do odbiorcy końcowego na wykonanie zwrotu środków na nasz rachunek bankowy. bioU nie realizuje przesyłek nieopłaconych z góry - nazwa "pobranie" dotyczy tutaj linii Partner-klient końcowy, a nie Partner-bioU
  7. O podjęcie przez kurierów wysyłek (tzw. pick-up paczek) opartych o listy przewozowe Partnerów z magazynu bioU zadbać musi Partner i zlecić odpowiednie podjęcie przesyłek z uwzględnieniem lokalizacji i dostępności czasowej bioU. Na ten moment bioU może zaproponować, że do odwołania we własnym zakresie obsłuży podjęcie paczek kurieraami firm: DHL, UPS, DPD, InPost, ORLEN Paczka (dawna Paczka w RUCHu), Paczkomaty